16/03/2020 / Michel Blokhorst
Update ivm Coronavirus
Beste relatie,
Als reactie op de uitbraak van het Coronavirus willen wij u informeren over de huidige stand van zaken en voorzorgsmaatregelen die wij hebben getroffen.
Vooralsnog is onze dienstverlening ongewijzigd. Ons kantoor en magazijn is geopend en bereikbaar zoals u gewend bent van ons. De huidige berichtgeving en stand van zaken heeft (nog) geen invloed op de regio’s waar wij uw goederen naartoe transporteren of monteren. Op dit moment rijden wij nog op alle routes en leveren wij aan uw klanten zoals u gewend bent van ons.
Wij volgen de instructies en richtlijnen van de overheid/ RIVM strikt op. Met een aantal preventieve maatregelen hopen wij het risico op verspreiding van het Coronavirus te minimaliseren en de continuïteit van onze bedrijfsvoering te kunnen garanderen.
Richtlijn installatiebranche:
- Neem steeds de dag voor de afspraak met de consument contact op om te vragen of de afspraak in verband met de corona situatie door kan gaan. De particulier hoeft dus niet aan u door te geven of hij wel of geen klachten heeft. Maar zal wel uitsluitend moeten berichten als de afspraak niet door kan gaan.
- Laat de consument of magazijn medewerker zijn eigen pen gebruiken
- Zorg dat de werknemers zich bij evident ongewenste situaties vrij voelen om zelf adhoc te beslissen niet bij een klant aan het werk te gaan. De consument doet hoestend en proestend de voordeur open? Dan laat de monteur aan de consument weten dat hij, uit preventief oogpunt, niet aan het werk gaat. Wel laat de monteur zijn beslissing gelijk aan de planner weten.
- Houd afstand met de klant (minimaal 1,5 meter) en schud geen handen.
- Let er ook op dat mensen zich hieraan houden en spreek elkaar daarop aan.
- Betreed geen huizen van bewoners die ziek zijn of in quarantaine zijn wegens het coronavirus. Leg aan de klant uit dat er een nieuwe afspraak wordt gemaakt zodra de gezondheidsklachten over zijn.
De volgende aanvullende maatregelen hebben wij genomen:
- Externe mensen zoveel mogelijk buiten de deur houden zoals bezorgdiensten
- Consumenten bezoek minimaliseren
- Aangepaste werktijden op ons kantoor om zoveel mogelijk gepaste afstand te geven aan elkaar.
Uiteraard houden wij de situatie nauwlettend in de gaten en zullen wij u direct informeren indien wij genoodzaakt zijn onze dienstverlening aan te passen.
Wij hopen u middels deze update voldoende te hebben geïnformeerd over de laatste ontwikkelen en wensen iedereen alle sterkte toe met deze problematiek. Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan horen wij dat graag. Tevens verzoeken wij u ook om ons van feedback te voorzien.
Met vriendelijke groet,
Team Van Rijn Products